Træt og rastløs…

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 17
Tak for dit brev. Hvor er det godt, du beder om hjælp, når du har brug for det. Det er ikke rart at gå og føle sig som et nervevrag, og jeg kan rigtig godt forstå, at du bare trænger til at føle dig helt normal og ovenpå igen.
Du fortæller, at du har lagt små hints ud til venner og familie, men at de ikke helt har forstået, at du har det dårligt og har brug for hjælp. Jeg kan jo ikke vide det, men jeg tror ikke, det betyder, de er lige glade med dig...

Ville det mon være muligt for dig at sige til dine forældre, at du har brug for hjælp? Måske vise dem det du har skrevet til os? Eller ville det være muligt for dig at sige det direkte til en anden person..? Måske er det bedst, hvis du siger det til en voksen, som du ved kan hjælpe dig..? Venner ved måske ikke altid lige hvordan de skal reagere, og jeg tror, det kan være derfor, du oplever at de er ligeglade..?
Det er ikke muligt at stille diagnoser igennem en brevkassen, men det du fortæller om din krop og dit forhold til mad, tænker jeg er meget bekymrende. Derfor vil jeg foreslå dig, at du opsøger en læge, som kan kigge på dig og tale med dig om de ting, som du har beskrevet her i brevet. Lægen vil kunne hjælpe dig videre, så du får noget behandling, hvis du har brug for det.

Hvis du har lyst er det også meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen ( som også er for unge) på 116 111.
Jeg ønsker alt det bedste.Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.