Ros til jer!!<3

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13Tak for din ros og dit spørgsmål. Vi ville rigtig gerne kunne svare på alle breve, men du har ret i, at vi får så mange, at vi simpelthen ikke kan nå at svare alle. (Sidste år fik vi ca 3000 breve og besvarede mere end 1500 af dem.)
Vi læser alle breve og vi tager alle breve alvorligt. Så når vi udvælger breve, prøver vi at sikre, at vi besvarer mange forskellige breve om forskellige problemstillinger. Vi prøver også at sikre, at både drenge og piger får svar, og at der er breve fra børn og unge i alle aldre. På den måde bliver brevkassen nemlig også mere brugbar for alle de børn/ unge, som ikke selv skriver, men som i stedet læser andres breve og svar.
Men når alt det er sagt, så er der breve, som vi prioriterer højt og som vi forsøger altid at svare på. (Det er nok det, du tænker på, som alvorlige breve.) Det er fx breve, hvor børn eller unge har det forfærdeligt i deres familier, og hvor vi vurderer at barnet/ den unge har brug for  hjælp fra myndighederne.
Så selvom dit brev ikke handler om, at du er i fare eller er klemt i en vanskelig situation, så tænker jeg stadig, det er helt relevant at svare på. Forhåbentlig kan både du og andre ved at læse svaret blive lidt klogere på, hvordan vi arbejder i BørneBrevkassen.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.