OCD

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 11 år

Tak for dit brev.

Mange af de ting, som du beskriver, kan godt tyde på, at du skal have hjælp til at styre trangen til at gøre bestemte ting.

Det er kun en psykiater, der kan give diagnosen OCD. Så selvom du har taget en test, så er det bedst at du taler med professionel, som kender til OCD og hvad der hjælper.

Spørg dine forældre om de vil gå med dig til lægen. Hos lægen kan du fortælle din bekymring omkring OCD. Hvis lægen ser grund til det, så henvises du videre til psykiater. En psykiater er også læge, men ved en masse om bl.a. OCD.

Der er intet farligt ved OCD og mange mennesker lever et godt liv med diagnosen OCD.

Har du brug for at tale med en voksen på BørneTelefonen, så er du altid velkommen til at ringe eller smse på 116111

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.