nogle Spørgsmåler

Kære børne brev kasse.Jeg er pige på 11 år og jeg ved det godt at der bliver meget piger voldaget på min ælder. Jeg vil gerne vide hvordan kan man forsvare sig fra sådan nogle ting og jeg er rigtig glad får de er sådan brev kasse på internet det er rigtig godt at man kan får svar på sine Spørgsmåler

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige Tak for dit brev og tak for dit spørgsmål, som jeg vil prøve på at besvare. Jeg ved ikke, hvorfra du har din viden, men jeg kan fortælle dig, at det er ikke almindeligt, at piger på din alder bliver voldtaget. Hvor mon du har de oplysninger fra? Kender du mon nogen, der er blevet voldtaget? Er det noget, I taler om pigerne indbyrdes i din klasse? Måske er det fordi, du i medierne har hørt om piger på din alder, der er blevet seksuelt misbrugt?
Jeg tænker, det nok ville være godt for dig, hvis du kunne finde en voksen i din nærhed, som du kunne tale med om din viden og din frygt? Det kunne måske være din mor eller din lærer i skolen? En person, du er tryg ved, og som du kan regne med vil svare dig ærligt. Du kunne måske vise personen dit brev og mit svar, for ligesom at få begyndt på samtalen?
Du spørger, om der er noget, du kan gøre for at forsvare dig, hvis du nu skulle komme ud for et voldtægtsforsøg, og det synes jeg er lidt svært at svare dig på. For sandsynligheden for, at du vil opleve en et voldtægtsforsøg, er som sagt meget lille. Men det er selvfølgelig altid godt at kunne forsvare sig, og jeg ved, at nogle piger går til selvforsvar, karate eller lignende ting. Er det mon en mulighed, der hvor du bor?
Du er også velkommen til at ringe til Børnetelefonen på 116 111, det er gratis og der kan du spørge om alt, og så vil vi svare dig. Tak for dine rosende ord og held og lykke med dit liv.
Kærlige tanker BørneBrevkassen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.