Brev
Nettet
Hej bb.
Jeg vil gerne skrive ind til børnetelfonen om mit problem eller ringe men jeg er bange for at det bliver lagt ud på nettet som det er sket med andre historier.
Kan jeg ungå at det bliver det?
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Når man skriver til BørneTelefonen, kan man enten gøre det her i brevkassen, eller man kan gøre det via chatten eller på SMS.
Hvis man skriver til os på chatten eller på SMS på nummer 116111, bliver samtalen automatisk slettet, så snart man har sagt farvel til rådgiveren.
Hvis man skriver til os via brevkassen, bliver brevet og svaret lagt på nettet, så man selv kan læse det, og så andre børn også kan læse det og få gode råd på den måde.
Du er altid helt anonym, når du skriver eller ringer til BørneTelefonen. Det betyder, at vi ikke ved, hvem du er, og at vi ikke kan se dit telefonnummer. Hvis et barn kommer til at skrive sit navn i et brev til brevkassen, sørger vi for at forkorte det, så man ikke kan genkendes.
Jeg håber, du har mod på at skrive eller ringe til os på den ene eller anden måde. Vi vil i hvert fald rigtig gerne snakke med dig og hjælpe dig, hvis vi kan.
Mange hilsener,
BørneTelefonen