Lidt af hvert.. Ensomhed, angst

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år. Tak for dit grundige brev. Det glæder mig, at du stoler på, at jeg ikke bliver sur på dig for at sige dine tanker lige ud. Tvært imod bliver jeg glad for, at du kan udtrykke dine tanker på den måde, for selv om det ikke ændrer på din situation, kan det være en lettelse bare at få det skrevet ned, så tankerne kommer ud af hovedet. Hvis du ikke skriver dagbog, vil jeg anbefale dig at gøre det. En dagbog kan godt blive en form for en ven, som du betror dig til, når du føler dig ensom. Du har kæmpet med mange svære ting gennem din opvækst og gør det stadigvæk. Når du fortæller om din angst, tænker jeg, at du nok stadig har brug for noget hjælp. Måske skulle du og din mor igen gå til lægen og snakke med ham/hende. Selv om det tidligere ikke hjalp, at du gik til psykolog, kan det være, at samtaler med en anden psykolog kunne hjælpe dig. Måske kan I finde en psykolog, som lige passer til dig. Måske kunne du også have glæde af at kigge på www.tabu.dk ? Her kan du læse om andre unge, der er i samme situation, som dig, og du kan læse om, hvordan man bedst får hjælp. Det glæder mig, at du har oplevet at være en del af et fællesskab sammen med din ven og venninde, og jeg tænker, at selvfølgelig kommer der et savn, når du ikke har mulighed for at se dem. Men oplevelsen har du indeni, og du ved, at måske kan I ses igen på et tidspunkt. I mellemtiden lyder det til, at de begge er rigtig gode til at hjælpe dig med, at din fantasi og dine bange følelser ikke løber af med dig. Det er sådan noget, der kan være med til, at du kommer til at tro lidt mere på dig selv. Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.