Brev
Jeg vil twerke
Kære BørneTelefonen;)
jeg er en pige på 11 år som har en rimelig stor numse. Ikke fordi jeg ikke er glad for den, jeg elsker den. Eller det har jeg ikke altid gjordt. Jeg har hele mit liv lavet en slags twerk med mine balder. Jeg troede ikke det var en dans, men det ved jeg godt nu. Det er det. Min krop er blevet bygget til det, og det er det den vil. Når jeg snakker med nogen eller vasker hænder. Twerker jeg altid stille. Jeg ikke hvorfor, jeg kan bare ikke lade vær.
Nu til det som handler om spørgsmålet. Jeg er bange for hvad de andre vil syntes om mig? Og hvordan kan jeg sige det til min mor og far. (De er skilt, og har vær deres kæreste) min ven har en veninde der går til twerking, DET VIL JEG OGSÅ!!!
Men hvordan skal jeg få det sagt. Den eneste grund til at jeg kan lide min numse er at den er og at twerke med.
Kh twerke tøzzn
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige på 11 år
Tak for dit brev. Først vil jeg sige at det er så dejligt at høre at du er glad for den du er, og hvordan du ser ud. At du så over i købet finder glæde i at danse lyder super skønt.
Du skriver, at du er bange for, hvad de andre vil sige til, at du gerne vil modtage undervisning i at twerke. Og at du ikke ved, hvad dine forældre vil sige. Du fortæller mig ikke helt, hvad du frygter ved at skulle fortælle dine forældre det. Her tænker jeg, at det handler om at fortælle dine forældre, hvorfor du elsker at twerke og danse. Måske du kan vise dine forældre dit brev til os og mit svar? Jeg tænker det kan være en god måde at få startet samtalen på.
Jeg tænker, at være god til fx dans eller en anden sportsgren eller hobby er ret cool. Derfor ville en mulighed være, at du undersøger, hvor der undervises i dans, herunder at twerke, i nærheden af hvor du bor, måske du kan gå samme sted, som din vens veninde? Så kan du undersøge, hvilke dage der undervises og hvad det koster. På den måde er du forberedt til at tage snakken med din mor og far. Det viser, at du virkelig vil det.
Pøj pøj med at twerke
Kærlige hilsner fra BørneTelefonen