Jeg vil twerke

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige på 11 år

Tak for dit brev. Først vil jeg sige at det er så dejligt at høre at du er glad for den du er, og hvordan du ser ud. At du så over i købet finder glæde i at danse lyder super skønt.

Du skriver, at du er bange for, hvad de andre vil sige til, at du gerne vil modtage undervisning i at twerke. Og at du ikke ved, hvad dine forældre vil sige. Du fortæller mig ikke helt, hvad du frygter ved at skulle fortælle dine forældre det. Her tænker jeg, at det handler om at fortælle dine forældre, hvorfor du elsker at twerke og danse. Måske du kan vise dine forældre dit brev til os og mit svar? Jeg tænker det kan være en god måde at få startet samtalen på.

Jeg tænker, at være god til fx dans eller en anden sportsgren eller hobby er ret cool. Derfor ville en mulighed være, at du undersøger, hvor der undervises i dans, herunder at twerke, i nærheden af hvor du bor, måske du kan gå samme sted, som din vens veninde? Så kan du undersøge, hvilke dage der undervises og hvad det koster. På den måde er du forberedt til at tage snakken med din mor og far. Det viser, at du virkelig vil det.

Pøj pøj med at twerke

Kærlige hilsner fra BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.