hvorfor bider drenge sig i læben?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 15-årige pige,

Det kan være svært for mig præcis at vide, hvad drengene mener med det. Det kan jo også sagtens være, at de ikke alle mener det samme med det. Jeg ved dog, at det at bide sig selv i læben kan være en måde at flirte på. Så når drenge gør det til dig og din veninde, så er det måske, fordi de prøver at komme i kontakt med jer. I kunne måske prøve at spørge dem, om hvorfor de gør det og se, hvad de siger til det?

Jeg håber, at mit svar hjalp. Ellers er du velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116111.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.