Hvad skal jeg gå til?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år

Tak for dit brev, du lyder som en glad pige. Det er dejligt, at læse om alle de gode ting i dit liv.

Jeg synes, at det lyder som en super god ide, at gå til fitness med din søster. Sport er ofte sjovest, når man har nogen at dele det med og på den måde, får du både dyrket sport og været sammen med din søster.

Jeg synes, at det er rigtig fornuftigt af dig, at overveje om 3 ting måske bliver for meget, særligt nu når du snart skal op i 9 kl. Nogen gange, når man kaster sig ud i for meget, kan det også ende med, at man så ikke når alting og føler sig presset og det man så før gjorde, fordi det var sjovt, bliver pludselig en sur pligt. Har du mon også tænkt på det, på den måde?

Du skriver, at ridning har du prøvet før og var glad for, så det er jo en god mulighed. Jeg kan dog ikke lade være med, at bide mærke i det du skriver, om at skuespil er noget du drømmer om og aldrig rigtig har prøvet. Måske kunne det være en spændende oplevelse, at få det prøvet af og se om det er dig? Derefter kan du jo altid overveje, om der er plads til ridning også eller måske kan ridning bare i starten være en ridelejr til sommer, for at se om det stadig er sjovt?

Der er også nogen der går til en ting om vinteren og en anden ting om sommeren – det er jo også en mulighed, hvis du ender med at være glad for begge dele? Måske kan du også snakke lidt med dine forældre om, hvad de synes de vil betale for og hvor meget de mener, at du kan klare ved siden af skolen?

Jeg håber, at jeg har hjulpet dig lidt på vej i din beslutning og rigtig god fornøjelse med de spændende ting, du skal i gang med.

Får du lyst til at snakke mere om det eller stadig ikke er sikker i dit valg, er du velkommen til at ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116111 eller logge på chatten på vores hjemmeside.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.