Sådan kan du kontakte BørneTelefonen

Brev

HJÆLP…

Jeg kan ikke få fat på jer! jeg er virkelig ked af det og jeg har ikke en mobil:( hjælp mig nu?

Pige, 10 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige
Tak for dit brev. Vi vil meget gerne hjælpe dig og prøve at finde ud af, hvordan du kan få det bedre... Mn det kræver nok at vi får lidt mere at vide om dig/ din situation...

Heldigvis behøver du ikke have en mobiltelefon for at få rådgivning. Hvis du har adgang til computer med internet (det har du jo i hvert fald ind i mellem kan jeg se,) så kan du enten skrive til BørneBrevkassen igen eller chatte med en rådgiver på BørneChatten... Ville du have mod på det..?

Ellers kunne du måske få lov at låne en telefon af en af dine venner eller måske på skolen..? Det er jo gratis at ringe og det kommer slet ikke til at stå på telefonregningen, at der har været ringet til BørneTelefonen...

Kh BørneBrevkassen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.

Ring

Ring til bisidningen på nummer 35 55 55 56.

SMS

Send SMS til BørneTelefonen på nummer 116111.

Ring

Ring til BørneTelefonen på nummer 116111.

Chat
Chat
Gruppechat
Gruppechat