forældrendes sexliv:/

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 10
Tak for dit brev. Jeg forstår godt at du ikke har lyst til at høre dine forældre have sex. Sådan tror jeg at alle børn har det. Sex er noget de voksne har sammen og som børnene ikke behøver at vide noget om. Du skriver at du bliver bange når dine forældre taler om sex. Men jeg bliver lidt usikker på om de mon taler om sex, når du hører det? Eller er det fordi de taler om at flytte soveværelset nedenunder dit værelser? Jeg forstår godt at det ikke er rart at høre når din mor stønner, selvom der jo ikke er noget uhyggeligt ved det. Når din mor stønner er det nok fordi hun har det godt, men som nævnt er det helt naturligt at du ikke har lyst til at høre på det. Jeg synes at du skulle prøve at tage mod til dig, og sige det til din mor, hvis du kan?
Du kan jo sige at du engang har hørt dem have sex, og at du siden dengang har været bange for det. Hun ved jo nok ikke hvordan du har det, hvis du ikke har sagt noget. Måske kunne det få dine forældre til at overveje om det stadig er en god ide at I har soveværelse tæt på hinanden?
Hvis det er svært for dig at sige det kan du måske også vise dem det brev du har skrevet til os, det kan nogle gange være nemmere at skrive end at sige ting man synes er svære eller pinlige eller bare alt for voksne for et barn, giver det mon mening for dig og vil det være et brugbart råd for dig?
Hvis der er mere som du er bange for i forbindelse med sex og dine forældre synes jeg også at du skal sige det. Du må meget gerne ringe til BørneTelefonen på 116 111 og snakke med en voksen om det først, før du snakker med dine forældre. Det er helt anonymt og koster ikke noget.
Kærlig hilsen BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.