emo

hej

jeg har et problem

det er at jeg vil være emo men min mor tager mig aldrig seriøs hun tror det er fordi jeg syntes det er sejt problem

2. jeg vil gerne bruge make up men jeg må ikke(sikkert fordi hun ved jeg vil male mig sort rundt om øjene osv.

knus

den anonyme emo

Pige, 10 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 10
Tak for dit brev. Du fortæller, at du gerne vil være emo, men at din mor ikke bryder sig om, at du sminker dig.

Jeg tænker på, at der jo også er andre kendetegn ved emo, end at være malet sort omkring øjnene. Der er noget bestemt tøj, armbånd, hårstil osv. Måske kunne du begynde at bruge nogle af de ting?

Det kan jo også være, at du kan lave en aftale med din mor om, at du må male dig omkring øjnene i weekenden?

Jeg kan forestille mig, at det din mor måske har noget imod er, at du går i skolen med sort omkring øjnene? Jeg ved det selvfølgelig ikke. Det kan jo også være, at din mor godt vil gå med til at du sminker dig lidt i skolen, hvis det bare ikke er de sorte streger rundt om øjnene?
Jeg håber, at du kan komme lidt videre med det. Du er selvfølgelig også meget velkommen til at ringe eller sms'e til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til det.
Kærlig hilsen BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.