Brev
emo
hej
jeg har et problem
det er at jeg vil være emo men min mor tager mig aldrig seriøs hun tror det er fordi jeg syntes det er sejt problem
2. jeg vil gerne bruge make up men jeg må ikke(sikkert fordi hun ved jeg vil male mig sort rundt om øjene osv.
knus
den anonyme emo
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10
Tak for dit brev. Du fortæller, at du gerne vil være emo, men at din mor ikke bryder sig om, at du sminker dig.
Jeg tænker på, at der jo også er andre kendetegn ved emo, end at være malet sort omkring øjnene. Der er noget bestemt tøj, armbånd, hårstil osv. Måske kunne du begynde at bruge nogle af de ting?
Det kan jo også være, at du kan lave en aftale med din mor om, at du må male dig omkring øjnene i weekenden?
Jeg kan forestille mig, at det din mor måske har noget imod er, at du går i skolen med sort omkring øjnene? Jeg ved det selvfølgelig ikke. Det kan jo også være, at din mor godt vil gå med til at du sminker dig lidt i skolen, hvis det bare ikke er de sorte streger rundt om øjnene?
Jeg håber, at du kan komme lidt videre med det. Du er selvfølgelig også meget velkommen til at ringe eller sms'e til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til det.
Kærlig hilsen BørneTelefonen