Brev
Børnebisidder
Jeg har skrevet et brev ind der hedder “flytte skole” med id nummeret er 10801, i brevet stå der om mine problemer. Jeg kunne godt tænke mig en børnebisidder til møder med skolen, sundhedsplejerske og kontrol på audulogiks afdeling( sygehus i Århus for høre tab ) Jeg har haft høreaparat i børnehaven og jeg hænger på vippen til at få det igen
Hilsen S.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære S.
Hvor var det godt, du skrev igen - og hvor er det sejt, at du har fundet frem til, at du gerne vil have en bisidder her fra Børns Vilkår.
Som vi skriver i svaret på dit andet brev, så kan du få en bisidder ved at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og snakke med rådgiveren om det. Du kan også ringe direkte til bisidderafdelingen på 33 55 55 59, men der er kun åbent på hverdage kl. 9-16. Der er længere åbent på BørneTelefonen.
Jeg håber, du når at få en bisidder, inden du skal til de møder - det plejer at gå ret hurtigt med at få en bisidder, når man først har besluttet sig for det.
Mange varme hilsener fra BørneBrevkassen
Andre der Hjælper
Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.
Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.
Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.
Chat
Gruppechat