Brev
bobning
hej børne brevkassen.
jeg er en pige på 14 år og hedde Rikke og jeg går i 7 klasse.
jeg er ked af at gå i skole, for de jeg bliver mobbet..
jeg går i en klasse hvor børn skal have lidt ekstra hjælp eller har det svært.
jeg går i den for de jeg dsv pjækkede rat meget da jeg gik i en almindelig klasse. jeg blev så rykket over i den her klasse,men det er blev meget være, da der går en dreng i klassen som ik vil høre efter når han skal stoppe.
min mor er far siger at jeg skal svar ham igen, for de han ik høre efter når jeg siger til ham af han skal stoppe. men det hjælper heller ikke for så slår han mig.
i siste månde hade jeg 50 % fravær begrund af en dum dreng.
HVAD SKAL JEG GØRE
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Rikke
Tak for dit brev. Jeg forstår godt, at du er træt af at blive drillet og slået på af den dreng i din klasse. Det er bestemt heller ikke i orden, at han gør det.
Du har ret til at være tryg og have det godt i skolen. Du skal altså kunne gå i skole uden at blive slået, og det skal de voksne i skolen hjælpe med.
Det er nemlig de voksnes ansvar, at eleverne har det godt.
Det er fint, at du allerede har sagt det til dine forældre. Men desværre ser det ikke ud til at hjælpe så meget, at du siger til drengen, at han skal stoppe. Det er nødvendigt, at dine lærere hjælper dig. De skal stoppe ham før han slår. Hjælpe ham med ikke at slå og lære ham, at sige tingene på en anden måde eller at gå til en voksen, når han mærker, at han vil slå andre elever.
Jeg synes, at dine forældre skal snakke med dine lærere og lederen om, at du ikke har det godt i skolen fordi du bliver slået af drengen. Så må dine lærere sørge for, at han ikke slår mere. Jeg tror, at det er det bedste du kan gøre. Så du ikke skal være bange for at komme i skole.
Dine forældre kan også ringe ind til os på vores ForældreTelefon på 35555557 eller skrive til os fra vores hjemmeside. De kan klikke her: http://www.bornsvilkar.dk/Raadgivning/ForaeldreTelefonen.aspx
Hvis du har lyst til at tale med en rådgiver i BørneTelefonen må du også meget gerne ringe til os på 116 111. Vi har åbent 11 - 23 hele året.
Jeg håber, at de voksne forstår, at du er bange for ham og skal sørge for, at han ikke slår dig mere.
Kærlig hilsen og god sommer til dig
BørneTelefonen
Andre der Hjælper
Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.
Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.
Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.