Brev
bisidder
hej
jeg har snakket med en fra jer angående en bisidder og jeg kunne godt tænke mig at få en. men jeg víl helst ikke fortælle om mine problemer uden at det er ansigt til ansigt.
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære….Det er rigtigt at Børns Vilkår tilbyder bisiddere til børn og unge som skal til møde enten på kommunen eller i Statsforvaltningen. En bisidder er en voksen professionel person, der kan støtte dig i møder hos myndighederne.Det er meget forståeligt at du gerne vil sidde ansigt til ansigt med den person/bisidder du skal fortælle om dine problemer. Bisidder mødes altid ansigt til ansigt med de børn og unge, som de skal sidde bi.Proceduren for at få en bisidder er, at du skal ringe til Børns Vilkår på tlf. 35 55 55 59 og spørge efter bisidderafdelingen, hvor du vil komme til at tale med en konsulent.Du skal være indstillet på, at opgive dit navn og din fødselsdato til bisidderafdelingen. For at hjælpe dig bedst vil vi i denne første samtale med dig, spørge til den situation du befinder dig i. Dernæst vil vi finde en bisidder til dig. Herefter vil bisidderen kontakte dig for et møde, hvor du får mulighed for at fortælle om dine problemer og sammen med bisidder forberede dit møde og kontakten med kommunen/statsforvaltningen.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen & Bisidderkorpset
Andre der Hjælper
Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.
Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.
Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.