Brev
barbering gået galt
Hej børnebrevkassen
jeg er en 16 årig dreng fra aarhus der igår ved et uheld kom til at skære mig selv i pikken.. det blev ikke dybt eller noget men det bløder en smule. jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre. Det ser ikke ud til at jeg ramte nogle årer eller noget. men jeg er stadig pisse nervøs. betyder det jeg ikke kan få børn? har ikke onaneret siden så ved ikke om jeg stadig kan få udløsning. svar tilbage hurtigs mulig
PLEASE MVH, B
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære B,
Tak for dit brev. Jeg kan godt læse, at du har været uheldig og skåret dig, måske skete det, da du barberede dig.
Først vil jeg sige til dig, at det altid bløder meget på penis,hvis man skærer sig. (det er et svulmelegeme, og det vil sige, at der er ekstra meget blod i den.) Får man et sår, alt efter hvor det sidder, er det vigtigt at holde det godt rent med vand og sæbe, da der er mange bakterier i det område, som ikke skal ind i såret.
Jeg ved ikke, om din penis har taget skade, men sådan som du beskriver det, tror jeg det ikke. Hvis du stadig er bekymret, når du får det her svar, er mit helt klare råd til dig at søge læge. Jeg tænker, det som lægen måske vil gøre er at give dig noget creme for at undgå infektion og måske noget penicillin, hvis det er betændt.
Jeg ved godt, at det kan være grænseoverskridende at gå til læge med dit problem, men du skal tænke på, at lægen er vant til at se på den slags ting mange gange om dagen, og tit er tanken om lægebesøg værre ind virkeligheden. Lægen behøver i øverigt ikke at informere dine forældre...
Håber svaret kan bruges. Du kan altid ringe til BørneTelefonen 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Andre der Hjælper
Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.
Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.
Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.