Brev
Storebror
Min storebror sig at jeg lugter af kvark og at jeg er dum det gør mig så ked af det så jeg ikke vil leve!!!
Og han driller mig meget imens mine forældre griner
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år,
Det er på ingen måde okay, det din bror siger, og jeg kan godt forstå, at du bliver ked af det. Det lyder rigtig ubehageligt, at dine forældre griner, mens du er så ked af det.
Jeg tænker også, at det ikke er sikkert, at din bror mener det helt så hårdt, som det lyder. Tror du, at han ved, hvor ked af det, du bliver? Måske har dine forældre heller ikke helt forstået, hvor ked af det, du bliver?
Dette tænker jeg særligt, når du siger, at dine forældre griner, når han driller dig. Derfor er det vigtigt, at du får sagt fra og viser, at du mener det.
Jeg synes, at du skal prøve at tale med en af dine forældre om, hvordan du har det, når du bliver drillet på den måde. Måske er der en af dine forældre, du tænker er mere forstående, når det gælder sådan noget? Det kan være en god ide at tale med dem på et tidspunkt, hvor der er ro, og hvor der ikke lige er foregået drillerier.
Hvis det ikke er løsningen, kan du måske prøve at gå, når din bror driller. Det er en måde at vise ham med dit kropssprog, at du har fået nok. Det kan være, at det virker bedre end ord på ham.
Du er altid velkommen til at skrive på vores chat eller SMS, hvis du har brug for at tale mere om det eller få flere idéer til, hvordan du får det bedre derhjemme.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen