Brev
Skolen / fri tid/ mit liv
Hej børnetelefonen
jeg er en pige på 13år
jeg har det dårligt af at være i skole fordi være dag jeg er i skole er det altid mig der bliver mobbet
jeg bliver aldrig valt når vi er i grupper i min klasse og jeg er glad lige når jeg kommer hjem og min Kærste står for an min dør og er der for mig han siger du er pæn og det skal du hvide og han siger jeg elsker dig skat og jeg siger i ligemode og vi har års dag den om et måned
og min far har sedet i fængsel i 3år for mor og jeg er bange fordi at når det er han vil have have jeg skal hjem til ham skendes ham og min mor men så cykler jeg bar hjem hos min Kærste og sover vi hygger os meget
men jeg savnder den gang jeg var 8år at vi var sammen en stor familie som vi er vi er barge ikke sammen og nu bor jeg mest hos min Kærste og er ikke så meget sammen med mine forælder
HJELP MIG 🙂 🙁
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13
Tak for dit brev!
Du skriver ikke helt præcist, hvad det er du gerne vil have hjælp til, men jeg tænker at du måske har brug for hjælp til at få de voksne omkring dig til at hjælpe dig.
Det er jo slet ikke ok at du bliver mobbet i skolen, og det tænker jeg at du kan prøve at snakke med din lærer om. Du kan evt. sige til din mor, at du gerne vil have hendes hjælp til at snakke med din lærer om det. Din lærer skal være med til at sørge for, at du har det godt i skolen.
Det lyder dejligt for dig at du har en sød kæreste, men samtidigt tænker jeg at det måske også er meget tidligt at du begynder at bo hos ham? Hvad mon din mor siger til det? Hvis det er ok for hende, og din kærestes forældre tager sig godt af dig, kan det selvfølgelig være ok. Du skriver ikke hvor gammel din kæreste er, men jeg går ud fra at han også bor hjemme hos sine forældre?
Jeg forstår godt at du kan savne dengang du var 8 år, og I var en stor familie. Nu er det anderledes når din far er i fængsel, og din mor og far ikke har det godt sammen længere. Det kan du nok ikke gøre så meget ved desværre.
Jeg kan også foreslå dig at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og snakke med en rådgiver. Så kan du fortælle lidt mere om dig selv og dit liv.
Kærlig hilsen BørneTelefonen