Brev
Selvmord
Hej bb
jeg er en pige på 10 og går i 4 klasse
jeg er blevet mobbet før i 3 men det er overstået siger pigerne men jeg føler stadigvæk at jeg er ude for pigegruppen
og jeg er ikke glad for at være hjemme jeg for altid ballade for noget som jeg ikke ved hvad er.
i starten begynde jeg med selvskade men nu tænker jeg på selvmord
Jeg har bro for hjælp hvad skal jeg gøre ??
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år
Det er ikke fair, at du får ballade derhjemme, uden at du forstår hvorfor.  Det er heller ikke  godt, at du føler dig  udenfor i pigegruppen. Derfor tænker jeg, at det er vigtigt at din lærer og dine forældre får at vide, hvordan du har det.
Måske har du mod på at sige det, når der er ro til at du kan sige det. Ellers kan du skrive det i et brev til dem - måske bruge det brev, du du har skrevet til mig.
Du kan også skrive hvordan du føler det, at du bliver ked af det, at du ikke har det godt i skolen og derhjemme. Og du har brug for deres hjælp til at få det godt.
Det kan være, at du helst vil tale eller skrive til din lærer om de ting med pigegruppen og det at du får skæld ud derhjemme. Så synes jeg, at du skal bruge din lærer. Måske kan du bruge intra til at skrive til din lærer? Hvis du helst vil skrive eller tale med dine forældre, så er det du skal vælge først.
Det kan også være du kender en anden voksen, som du hellere vil tale med - måske en bedsteforældre, en venindes mor eller en helt anden god voksen.
Nogen gange skal man sige tingene mange gange til de voksne, men det er vigtigt at du bliver ved med at sige det, så de kan hjælpe dig.
Du er også meget velkommen til at ringe ind og få en snak her på BørneTelefonen 116111. Det kan hjælpe rigtig meget at tale med en sød voksen.
Jeg håber, du får talt eller skrevet til en voksen, så de har mulighed for at hjælpe dig i skolen og derhjemme.
De bedste tanker og kærligste hilsener fra
BørneTelefonen