Brev
Selvmord
Hej
jeg er 13 år (dreng)
Jeg går med selvmordstanker fordi jeg bliver mobbet på min nye skole af alle
har sagt det til mine lærer og forældre
jeg kan bare ik gå i fred
jeg har været tæt på at give op
ved bare ik hvad jeg kan gøre
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng
Det er ikke okay, at du bliver mobbet på din nye skole – det skal stoppes! Hvor er det sejt af dig, at du har haft mod på at sige det til dine lærere og dine forældre!
Jeg bliver nysgerrig på, hvad dine lærere og forældre sagde og gjorde, da du fortalte dem om det? Følte du, at du blev lyttet til? Jeg gætter på, at det ikke helt har hjulpet dig – nogle gange er det desværre sådan, at de voksne skal have flere chancer for at hjælpe en. Har du mon mod på at tale med dem om det igen? Fortælle dem hvor meget det betyder for dig, og hvor svært det er for dig.
Du skriver, at du har været tæt på at give op, men du har alligevel fundet styrke til at skrive her ind – det fortæller mig, at du stadig har mod på at kæmpe for at få det godt på din nye skole. Og selv om det måske ikke virker sådan, så kan der gøres noget ved det. Men det kræver, at du får noget hjælp fra de voksne omkring dig.
Jeg håber, du har mod på igen at tale med de voksne eller finde en anden voksen at fortælle det til. Det kan være sundhedsplejersken på din skole, en pædagog hvis du går i klub, det kan også være en onkel eller moster.
Mange tanker og knus fra BørneTelefonen