Brev
Problem i skolen
Hej
mit navn er ….. jeg er 13 år gammel og her er mit nr …… jeg bliver meget drillet
vær gang der er nogen der prutter så giver de mig skylden men så nogle gange er det slet ikke mig og nusset af denne situation hvor at jeg er ked af det begrund af at jeg siger det er mig når det ikke er mig
hvad skal jeg gøre
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Tak for dit brev. Jeg tænker, at det lyder som nogle lidt tarvelige klassekammerater, du har. Derfor er det vigtigt, at du får fortalt de voksne, hvordan du har det, så de kan hjælpe dig med at få det stoppet.
Jeg kan nemlig godt forstå, at du ikke kan lide at få skylden for noget, du ikke har gjort – og skulle det ske, at man slår en prut, så er det jo heller ikke noget, man skal drilles med. Det er noget, der kan ske for alle.
Mon du har mod på at fortælle din lærer, hvordan du har det? Det kan også være, du hellere vil starte med at fortælle det til dine forældre, og så kan de hjælpe dig med at få det sagt til læreren. Det vælger du selv.
I sidste ende er det altid de voksnes ansvar at sørge for, at du har det godt i skolen. Og det har man ikke, hvis man bliver drillet. Derfor er det vigtigt, at de voksne ved, hvordan du har det, så de kan hjælpe dig.
På vores hjemmeside har vi samlet en masse om “mobning“, hvis du er nysggerig.
Jeg håber, du kan bruge mit svar? Vi kan ikke ringe dig op, så er du ikke længere anonym. Men du er altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116111.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen