Brev
pigerne
Hej BB
jeg er en pige på 14 år jeg går i 7 klasse.
jeg bliver mobbede med at jeg er tyk og min tøjstil. Jeg er blevet mobbede med det i ca 3 år. Og nu kan jeg ikke klare mere. Jeg ville ikke i skole. om morgen men går det. Jeg er også ordblind men det ved de ikke i min klasse
Mine bedste vininde Har håret at de har bagtalt mig. Og har også selv hørt det.
jeg kan heller ikke stole på pigerne de bagtaler mig også. Jeg går kun sammen med mine to bedste vininder og nogen drenge fra min klasse . Men ville også gerne gå med de andre piger. Men jeg kan ikke stole på dem
jeg bliver mejet ked af det når jeg håre at de mobber mig . Min mor og far er skilt. Så jeg bliver hurtige ked af det .
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at tage i skole, når du bliver mobbet så barskt og i så langt tid. At blive mobbet er der ingen der skal udsættes for. Det er faktisk også derfor, at man han en lov der gør, at skolen har ansvaret for, at der ikke foregår mobberi på skolen. Du har ret til at være glad for at gå i skole og ikke blive mobbet. Det er de voksnes ansvar og mon de ved, hvad der foregår overfor dig?
Det er godt, at du har to rigtig gode veninder og nogle drengevenner. Jeg synes, det vil være muligt, at du og dine veninder sammen taler med jeres klasselærer om det der foregår. Det er en god ide at fortælle, hvad der bliver sagt eller gjort, og hvordan du har det med det.Hvis ikke det hjælper, så kan dine forældre også ringe og snakke med læreren eller skolelederen, så der bliver sat gang i nogle ting, der stopper mobningen.
Måske kunne I i klassen have et emne om, hvordan man er en god klassekammerat og hvordan klassen får det godt sammen? Det kunne være det ville give nogle gode snakke om, hvad der er ok og hvad der ikke er ok. Måske det også ville få de piger, der bagtaler dig til at tænke over, at de gør andre kede af det.
Jeg tænker, det vil være rart med støtte fra dine gode veninder, så du ikke behøver at føle dig så alene. Gode veninder ligesom dem du har er guld værd. Sammen er I stækere - husk det.
En anden mulighed er, at du kunne tale med en anden lærer, du har tillid til eller tale med enten din mor eller far og få dem til at hjælpe dig.
Jeg tænker også, at det er vigtigt at du får hjælp til ordblindheden. Nogle steder kan man få får en særligt it-rygsæk, med en computer der kan hjælpe på de ting, du synes er svære med stavning og ord. Det håber jeg, at du får hjælp til.
Hvis du har brug for at tale mere eller har andet på hjerte, er du velkommen til at ringe ind til os på BørneTelefonen 116111
Jeg håber, du har mod på at få støtte fra dine veninder eller dine forældre til, at dine skolelærere får talt med jer i klassen, så der bliver rart at være og du får lyst til at komme i skolen.
Kærlig hilsen BørneTelefonen