Brev
Mobning
Hej
jeg har et problem. Jeg bliver mobbet først gik jeg på en skole der gik det fint nok men så flyttede vi og på den skole blev jeg bare så meget mobbet jeg kom hen på en anden skole og den skole jeg går på nu bliver jeg os mobbet
Ps ved ik hvorfor de mobber mig
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12
Tak for dit brev. Det er rigtig godt at du har fundet på at skrive til os, for du skal bestemt ikke finde dig i at blive mobbet. Det er ikke i orden og det skulle der gerne gøres noget ved, så du kan have det godt i skolen. Du spørger hvorfor det lige er dig der bliver mobbet? Jeg ved det ikke, men jeg ved at det aldrig er ens egen skyld, når man bliver mobbet. Det er altid et tegn på at der er noget i klassen som ikke fungerer godt, og så kommer det til at gå ud over nogen.Jeg tænker at du og dine forældre hurtigst muligt må snakke med din lærer om at der skal sættes en stopper for mobningen. Du må fortælle dine forældre om hvad der foregår, hvis du ikke allerede har gjort det, og så må de tage kontakt til din lærer. Lærerne kan også få hjælp til klassen i forhold til mobning, hvis de gerne vil have det. Du kan sige til din lærer at hun eller han kan kigge på BørneTelefonens hjemmeside. Der står der noget om mobning og hvad man kan gøre.
Du må også meget gerne ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at tale med en rådgiver.
Kærlig hilsen BørneTelefonen