Brev
mobbet for sex!
Hej !
Jeg er en pige på 12 år jeg har en kæreste ,
det startede med at vi var i skolen og vi så begge 2 gik i kælderen så spurgte han mig om vi ikke skulle have sex?
Så tog han fat på mig ved de der steder
så trækker vi bare tøjet af og begyndte med det
hvor der så var nogen der grinede af ogs og bustede ogs hvor de så tog billeder og sendte det til alle og sladrede til lærene
derefter begyndte alle bare at mobbe ogs … Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre
det er normalt at have sex!
Hjælp mig!?
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Tak for dit ærlige og modige brev. At dig og din kæreste havde sex på jeres skole er ikke helt efter reglerne - skolen er et offentligt sted. Til gengæld gør dem, der så jer og har taget billeder noget direkte ulovligt. Det er nemlig forbudt at dele billederne af andre, så billederne skal slettes og på ingen måder deles. Ligesom det er vigtigt, at mobberiet skal stoppes nu.
Din lærer har også fået det at vide. Men jegeg synes, at du sammen med din kæreste skal fortælle både dine lærere og jeres forældre hvad der er sket. I bliver nødt til, at være ærlige selvom det måske kan være lidt svært - det her er noget I har brug for hjælp til.
Jeres forældre skal sammen med jeres lærere kontakte forældrene til dem der mobber jer og sender billederne rundt. De skal få dem til at stoppe det og få dem til at slette de billeder de har af jer. Hvis I har nogle af de billeder eller beskeder, som de har skrevet så behold det som bevis. Prøv at se, om I også kan finde ud af, hvor mange det er blevet sendt til og få alle til at slette billederne.
Det er helt normalt at have sex og du er ikke forkert. Du har bare været uheldig, og nogen har brugt det imod jer. Det skal bare stoppes nu!
Jeg håber du kan bruge mine råd? Ellers er du velkommen til at ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116111.
Kærlig hilsen BørneTelefonen