Brev
Lavt selver og selvmord tanker
Hej børn Tlf
jeg er en pige på 11 år .
På min fødselsdag februar D.3 der var nogle på min skole der sagde til en pige at jeg havde kaldt hende for grimme ting fx som luder og bitch det havde jeg selfølgelig ikke men det troede hun ikke på
og jeg havde lovet min far ikke at rode mig ude nogle problemer på min fødselsdag så hun slog mig i hovet brækket mine ribben og jeg kastede blod op jeg ved at jeg har en hjerne rystelse og brækket ribbenene fordi jeg tog på skade stuen med min veninde og de sagde det
jeg tør ikke at sige det til mine forældre eller nogen anden voksen
det har så ført til et selvmords forsøg inden på skolens wc jeg prøvede at hænge mig selv men blev opdaget af min veninde uanset hvor jeg går er hun med fordi hun er bange for at jeg prøver på noget igen
håber i kan hjælpe mig
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige Tak for dit brev, sikke utroligt voldsomme ting du har oplevet. Det burde ingen opleve! Jeg er glad for at du har skrevet til os og jeg vil gøre hvad jeg kan, for at give dig et svar du kan bruge. At du har skrevet dette brev, kan jeg forestille mig har krævet mod? Er det rigtigt? Dette mod er en virkelig stærk evne at have og den skal du holde fast i og være stolt af. Min første tanke, når jeg læser dit brev er, at du er kommet ud i problemer, som du kalder det, som du slet ikke selv har været skyld i. Det er rigtig ubehageligt - alene af den grund, at det ikke var din skyld. Jeg synes, at du med rette kan holde på, at du ikke rodede dig ud i problemer på din fødselsdag. At andre trak dig ind i problemerne, kan du ikke være herre over og måske det kunne være sådan du fortæller dine forældre om det?
Du fortæller, at du ikke tør fortælle det til hverken dem eller nogen andre voksne og så kommer jeg til at tænke på, hvad det mon er, at du er bange for vil ske, hvis du fortæller det? Nogle børn vil ikke fortælle den slags, fordi de er bange for at det hele bare bliver endnu værre. Men de voksne skal jo passe på jer og netop sørge for, at det ikke sker igen. Og det kan de godt, hvis nogen fortælle dem historien.Hvor er det dejligt at læse, at du har en god veninde der hjælper dig på skadestuen og holder øje med, at der ikke sker dig noget. Jeg tænker sådan på, om der ikke var nogen læger eller sygeplejersker der kontaktede dine forældre, da I var på skadestuen? Eller kunne dine forældre ikke se på dig, at du har været helt forslået og med brækkede ribben? At gå med en forslået krop og sjæl alene, er slet ikke godt og jeg håber sådan på, at du vil ringe, chatte eller sms’e ind til os på 116 111 og tale endnu mere om det hele.  Jeg bliver helt trist ved tanken om den uretfærdighed det vil være, at du, som uskyldig i denne situation, ikke får hjælp og dem der er de skyldige ikke bliver opmærksomme på, at de har gjort noget forkert, bare fordi de voksne ikke er klar over, hvilken frygtelig situation der har været.
Dit mod vil føre dig langt og jeg tror og håber også på, at det vil føre dig væk fra selvmord og tanker om ikke længere at være i vores verden. Kærlig hilsen BørneTelefonen