Brev
jeg kan ikke mer
hej bb
jeg begyndt at finde ud af at alt jeg vil er at dø
jeg ville bare sige at det var elendigt at have et liv.
jeg er blevet mobbet.
jeg er blevet slået af mine forældre.
farvel
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 15 årige dreng
Jeg kan faktisk godt forstå, at du har fået nok af, at det skal være på den her måde. Nogle gange kan man tænke, at løsningen er at forsvinde helt. Det du har været udsat for med mobning og vold, tager modet fra de fleste.
Når man oplever udfordringer, bliver man nemt ”væltet omkuld”,  og det kan føles helt uoverskueligt. Det skyldes ikke dig, men det du har været udsat for.
Det kan være svært at se det positive, og hvordan det nogensinde kan blive bedre, men det kan det! Andre børn og unge, som har haft det ligesom dig, lever i dag et dejligt og sjovt liv.
Men du har brug for hjælp, for det er alt for meget at stå alene med. Børn og unge skal ikke stå alene med deres problemer, det skal voksne hjælpe dem med. Derfor er det rigtig godt, at du har skrevet herind.
Jeg vil foreslå dig at tale med en voksen, som du har tillid til – din lærer, din træner, en god vens forældre eller et familiemedlem. De vil kunne hjælpe dig og din familie.
På BørneTelefonen har vi ansat folk i hele landet, som vi kalder bisiddere. Det er voksne, som ved en masse om børns rettigheder, og hvordan man får hjælp. De kan hjælpe dig med at finde frem til en løsning. Man ringer til BørneTelefonen på 116 111 og spørger efter en bisidder.
Jeg håber, at du har fået nogle ideer til, hvad du kan gøre for. For du fortjener at få et godt børneliv.
De varmeste hilsner fra BørneTelefonen