Brev
Jeg har været nøgen foran alle!
Hej BørneTelefonen.
Jeg var til idræt, og gik tidligt ud i bad, da jeg ikke skulle mere i timen. Jeg går ud, tager mit tøj af, og går under bruseren. (Det skal lige siges, at jeg er langt i puberteten)
Imens jeg står der, kommer pludselig alle drengene ind. Jeg prøver at gemme mig, men kan ikke. Da drengene, så skal i bad ser de mig, og de flækker af grin.
Jeg e blevet mobbet hårdt siden, og drengene har sagt alt fra Hårpigen til The Pussy Girl til mig. Hvad skal jeg gøre?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 14 år.
Jeg kan godt forstå, at du er frustreret og at du føler dig magtesløs over for den situationen du står i. Det er da også en ubehagelig oplevelse og det er simpelthen ikke ok, at drengene kalder dig de navne. Det er jo heller ikke ok, at de kommer ind i pigernes omklædningsrum - det skal de have at vide af lærerne.
Jeg ved ikke om din mor eller far ved, hvad der er sket. Kunne du måske skrive det i en sms, fx til din mor? Men du kan også vælge at sige eller skrive det til din lærer. Det kunne nemlig være en god idé, hvis I i klassen fik en snak omkring, hvad det er rigtig og forkert i forhold til at gå ind i hinandens omklædningsrum. Det kunne også være en idé at få snakket om, hvilke følelser, der kan gå igennem en, hvis man bliver set nøgen af andre. Jeg tænker heller ikke, at drengene ville synes, at det var fedt, hvis I gik ind i deres omklædningsrum og så grinte af dem bagefter og kaldte dem fjollede ting!
Man kan jo desværre ikke ændre på, hvad der er sket. Men hvis I får en grundig og god snak i klassen, så kan det hjælpe på, at de stopper med at kalde dig navne og forhåbentligt, at det aldrig sker igen, at drengene kommer ind i omklædningsrummet.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen.