Brev
jeg bliver drillet i skolen
jeg bliver drillet i skolen og jeg har flyttet skole 2 gange og jeg bliver stadig drillet! : (
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11 år
Det lyder ikke spor rart, at drillerierne fortsætter selvom du flytter skole. Det er slet ikke ok og det skal stoppes, så du får det godt i skolen.
Jeg gætter på, at det er nogle af de andre børn i skolen, der driller? Mit råd til dig er, at få snakket med de voksne om, at du bliver drillet i skolen. Både dine forældre og de voksne i skolen skal hjælpe dig.
Drilleri og mobning, kan nemlig kun stoppes ved at få andre til at hjælpe. Drilleri og mobning handler nemlig om den måde man er sammen i klassen. Hvis klassen ikke har aftaler om hvordan man er en god klassekammerat, så skal jeres lærere hjælpe jer.
Klasselæreren skal hjælpe med, at alle i klassen har det godt og er tryg ved at være i klassen. Derfor er det vigtigt, at din klasselærer ved, at du bliver drillet. Måske kan du sige det til din klasselærer eller til dine forældre? Fortæl dem, at du har brug for deres hjælp så drillerierne stopper.
Hvis du synes, det er svært, kan du måske få dine forældre eller en god ven til at hjælpe dig med at sige det til din klasselærer.
Alle skoler har en mobbepolitik. Det betyder, at hvis nogen fortæller, at de blive mobbet, så ved skolen, hvad de skal gøre for at stoppe mobningen.
Måske har du også lyst til at ringe ind til  BørneTelefonen på 116111 og tale lidt mere med en af de søde rådgivere?
Jeg håber, at du fortæller de voksne om drilleriet så de kan hjælpe.
Kærlig hilsen BørneTelefonen