Brev
Instagram
Hej!
5 år siden havde jeg lavet en fanside til mig selv, som jeg fortryder MEGA MEGET idag.
Problemet er jo bare at jeg ikke kan slette profilen, fordi jeg ikke kan huske koden!!!!!
Og nu bliver jeg mobbet meget med det;((
og jeg har endda prøvet at slettet profilen, men det kan jeg ikke.
Og idag fik jeg så en 6-cifret kode fra Google, men det virkede kraftedme ikk’, fordi de tror ikke på at det er mig som “ejer profilen”:((
plizzzzz hjælp mig med at slette profilen brevkassen!!! Det er så pinligt!!
-pigen som ikke kan huske koden
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år!
Jeg tænker, at du skal få hjælp af enten din mor eller din far til at få slettet din gamle fanside. De kan hjælpe dig med at kontakte Google og eventuelle andre, der kan lukke siden ned for dig.
Vi har alle sammen gjort nogle ting igennem vores liv, som vi bagefter fortryder. Dét handler om, at vi bliver klogere med årene og bedre kan gennemskue, om dét, vi har gang i, er klogt eller ikke klogt at gøre.
Dét kender dine kammerater sikkert også til.
Jeg kommer til at tænke på, om det er ALLE, der mobber dig med din gamle hjemmeside eller om det nogle ganske få? Der er måske nogle, som tier stille?
Gad vide, hvad der ville ske, hvis du sagde højt til nogle af dem, der driller dig, at de driller dig med noget, som er gammelt og som slet ikke har noget med dig at gøre, som dén person du er idag? Du kan måske starte med at sige det til de venner, som du er tæt med og som du stoler på?
Rigtigt tit driller vi fordi vi er tankeløse. Vi tænker ikke på, om vi sårer hinanden. Sådan kan det måske også være for nogle af de, som driller dig.
Jeg kommer til at tænke på, at det kunne være klogt at tale med din klasselærer om dette. Min tanke er, at I måske kunne tage det op som et tema i klassen, at vi alle kommer til at gøre ting, vi fortryder, når vi bliver ældre og klogere og bedre kan gennemskue ting. Måske kan temaet også være, hvordan søren man lukker hjemmesider ned, som man fortryder. Det er der andre end dig, der har prøvet.
Der sidder måske en IT-klog dreng eller pige i klassen, som véd noget om det og som vil hjælpe dig?  Måske kan skolen it lærer hjælpe dig med at lukke fansiden ned. Det er svært for mig at vide på hvilket medie, du har haft fansiden - der plejer at være guides til det og hvem man kan kontakte. Hvis du søger på slet fanside kommer der en guide op fra facebook, hvis det fx er der, du har haft en fanside.
Din klasselærer har pligt til at sørge for, at alle eleverne i klassen har det godt. Derfor kunne det måske være, at din klasselærer bliver interesseret i at hjælpe dig i denne her situation. Du kan også læse vores råd om mobning og drillerier her: https://bornetelefonen.dk/tema/mobning-drillerier
Du kan overveje at vise din mor eller din far eller din klasselærer dit brev til os og mit svar tilbage. Det kunne måske blive til en god snak om, hvordan I kan gøre, så du slipper af med hjemmesiden og drillerierne.
Ellers er du også velkommen til at ringe ind på 116111, måske kan vi guide dig der?
Kærlig hilsen
BørneTelefonen