Brev
Hej…
Hej Børnetejefon.
Jeg er en pige på 13 år som bliver drillet rigtig meget oppe på skolen og hjemme i familien med at jeg engang blødte igennem mine bukser oppe på min skole.
Det har været i gang så mange gange og det vil bare ikke stoppe.
Please hjælp mig.
Jeg har virkelig brug for nogle at snakke med…
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Jeg tror, at de fleste af os piger og kvinder har prøvet at bløde igennem bukserne på et tidspunkt, og det er rigtig ubehageligt, når man opdager det.
Men at du så også bliver drillet med det både derhjemme og i skolen er slet ikke i orden. Helt ærligt!
Der er da nogen, der ikke tænker sig om. Jeg kan forestille mig, at du både bliver såret, vred og ked af det.
Det er ærgerligt, at de, der driller dig, ikke selv kan se, at det er for dårligt. Men når nu de ikke kan se det, er du nok nødt til selv at gøre noget, for at få drillerierne stoppet.
Du skriver også selv, at du har brug for at snakke med nogen. Det er en god idé, for det er ikke sjovt at gå med alene.
Jeg går ud fra, at det er dine søskende, der driller dig derhjemme, så jeg vil foreslå, at du fortæller dine forældre, hvor såret og ked af det, du bliver, når de driller dig. Så må de hjælpe dig med at få det stoppet.
I skolen er det din klasselærer, der skal hjælpe dig, så I får snakket i klassen om, hvordan det er at blive drillet og om, hvordan I kan behandle hinanden på en ordentlig måde.
Jeg ved godt, at det kan være lidt svært at sige de her ting, men sommetider er det altså nødvendigt at få de voksnes hjælp – også når man er 13 år.
Så jeg håber, du får gjort noget, der kan stoppe drillerierne. Hvis du gerne vil snakke videre med en rådgiver om det, synes jeg, du skal ringe til BørneTelefonen på 116 111.
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen