Brev
Hader min klasse
Hej bb
jeg er en pige i 3.klasse og vi har fået en pige der hedder j. og lige fra den dag hun startede i klassen har jeg hadet min klasse
hun skal ALTID og heletiden drille mig og jeg har meget lyst til bare at flytte skole men mine forældre siger at det så bare bliver meget værre
og vi var på lejrskole sammen og vi boede på værelse sammen så jeg sad nermest hele tiden uden for døren og inde hos de andre
hun er virkelig dum
jeg har bare lyst til at flytte skole
men mine forældre siger at det så bliver meget værre
hjælp mig
Pige, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Jeg forstår godt, du er træt af, at J driller dig. Det er slet ikke i orden, at det skal give dig lyst til at skifte skole, og at du skal føle, at du ligefrem hader din klasse nu. Hvor er det godt, du har besluttet dig for at prøve at gøre noget ved det og har skrevet herind.
Jeg tænker på, hvordan dine klassekammerater mon reagerer når hun driller dig? Er det mon din klasse du hader eller er det drillerierne du i virkeligheden hader mest?
Jeg tænker også på om du har fortalt din lærer, at J driller dig og hvor ked af det du bliver over det? Måske kan din lærer hjælpe dig med at få stoppet det, så du kan få det bedre i klassen igen?
Jeg kan forstå, at du har snakket med dine forældre om at skifte skole, og hvor er det bare godt at du kan snakke med dem. Men når nu de ikke synes, at du skal skifte skole, så kan de måske hjælpe dig på en anden måde, har I snakket om det? Ved de præcis hvorfor, du gerne vil skifte skole?
Jeg tror, at dine forældre har ret i, at det ikke nødvendigvis er en god løsning at skifte skole. Det vil jo være bedst, hvis J kunne stoppe med at drille, så du igen kan lide at være din klasse.
Jeg håber, at din lærer og dine forældre kan hjælpe dig med at få løst situationen, så du igen kan blive glad for klassen.
Husk, at du altid kan ringe til BørneTelefonen på 116111, hvis du har brug for flere råd, til hvad du kan gøre. Vi vil altid gerne snakke, lytte og hjælpe.
Held og lykke.
Med venlig hilsen
BørneTelefonen