Brev
For grim?
Hej
jeg er en dreng på 17 år. Jeg er en lillesmule skiløjet, og har ekstremt høje tindinger. Jeg går i 2.G. Jeg bliver kaldt grimme ting. Jeg hader det!
Jeg bliver drillet af 9. klasserne fordi jeg stadig er jomfru. Folk tager hele tiden min håndsæbe i fællesbadet, og kaster mig ned på fliserne. Nøgen. Derefter har de tisset på mig i badet.
Jeg har prøvet at gå sulten i seng fordi jeg bliver mobbet ud af spisesalen. I går aftes var jeg igen nødt til at bestille en pizza eftersom den suppe jeg havde taget var blevet spyttet ned i.
Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg tror det er fordi jeg er så utrolig grim folk mobber mig.
Hvad skal jeg gøre? Jeg kan ikke flytte skole da mine forældre ikke kan lide mig.
Dreng, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 17 år.
Jeg vil gerne starte med at skrive, at det er på ingen måde er i orden, at du skal gå på en skole, hvor du oplever at blive mobbet, som du gør.
Dernæst er det også vigtigt for mig at fortælle dig, at når man føler sig behandlet, som du gør, er det bedst at reagere på det. For det er vigtigt, at der bliver gjort noget ved det, når man oplever at blive mobbet.
Specielt når man tilmed oplever at ens forældre ikke kan lide én, og man tænker, det hele sker på grund af måden man ser ud på. Vores holdning til mobning på BørneTelefonen er, at det aldrig sker på grund af en person, men på grund af fællesskabet.
Det kan du læse mere om på BørneTelefonens hjemmeside. Her har vi et tema om mobning med eksempelvis 5 gode råd til at stoppe mobningen: https://bornetelefonen.dk/tema/mobning-drillerier
Mit råd til dig er at finde en voksen, som du er tryg ved, og fortælle ham eller hende om din situation. Helst en lærer eller pædagog, for de er nemlig forpligtet via lovgivningen til at skride ind, når du får fortalt dem, hvor slemt det står til.
Hvis du har brug for en snak eller måske hjælp til, hvordan du kan fortælle den voksne om din situation, så er du altid velkommen til at ringe til en af vores søde rådgivere på BørneTelefonen på 116 111.
Kærlig hilsen BørneTelefonen