Brev
Er jeg god nok
Jeg er blevet mobbet rigtig meget pga mit udseende og jeg har længe tænkt over bare at stoppe livet så jeg kommer væk herfra
og hvis folk siger at jeg ik er pæn siger jeg jo bare at det er rigtigt
jeg er begyndt at tro på at det er rigtigt det de siger og skriver
jeg håber på hjælp
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Tak for dit brev. Hvor er det godt, at du reagerer på din følelse af ikke at være god nok, for det er vigtigt, at der bliver gjort noget ved det, når man har det sådan. Det er slet ikke i orden, at de andre skal få dig til at føle, at du ikke er pæn! Jeg ved fra andre børn, at man godt kan få den følelse, når man er udsat for mobning, også selv om det slet ikke er rigtigt.
Ud fra dit brev kan jeg ikke læse, hvor længe du har haft det, som du har det nu, eller hvor mobingen foregår henne. Det betyder faktisk heller ikke så meget, hovedsagen er, at du finder nogen, der kan hjælpe dig til at få mobningen stoppet.
Mon du allerede har fortalt det til dine forældre, en af dine lærere eller en anden, som kan hjælpe dig?
Her på BørneTelefonen har vi fem gode råd, som kan hjælpe med at få stoppet mobning, kender du dem? https://bornetelefonen.dk/tema/mobning-drillerier
Har du brug for andre råd eller en voksen at tale med, kan du altid ringe til BørneTelefonen og snakke med en børnerådgiver på telefonnummer 116 111
Kærlig hilsen BørneTelefonen