Brev
Er det mobning
Hej
jeg er en pige på 10 år (snart 11) jeg bliver måske mobbet
jeg ved det ikke men drengene fra min klasse kalder mig en rødhåret so og jeg følger mig Allende
men jeg har venner men jeg ved ikke om jeg kan stole på dem.
Jeg har lidt selvmordsTanger og ved ikke havd jeg skal gører.
Kh en pige som ikke har det godt:-(
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år.
Tak for dit brev. Du skriver, at du ikke ved, hvad du skal gøre. Jeg vil sige til dig, at du har gjort det helt rigtige ved at skrive til BørneTelefonen. Det er nemlig vigtigt, at du får fortalt, at du ikke har det godt.
Det er svært at sige, om det er mobning, du bliver udsat for. Det kommer f.eks. an på, om det er noget, der er sket tit. Men selvfølgelig er det slet ikke i orden, at blive kaldt øgenavne, og jeg kan godt forstå, at du bliver ked af det.
Men jeg synes ikke, det er så vigtigt, om drengenes dumme opførsel over for dig er mobning, eller det ikke er mobning. Det der er vigtigt, er, hvordan DU har det. Du skriver, at du føler dig alene, og at du ikke ved, om du kan stole på dine venner. Du skriver også, at du har selvmordstanker.Det er altsammen ting, der viser mig, at du har brug for hjælp.
Nu har du taget første skridt til at få hjælp, ved at skrive til BørneTelefonen. Det næste skridt kunne være, at du finder en voksen, du vil betro dig til. Det kunne f.eks. være en lærer, der er god til at lytte, eller en pædagog i din fritidsordning. Hvis du synes, det er svært at få begyndt, synes jeg, at du skal vise dit brev. Her fortæller du nemlig meget fint, hvordan du har det.
Alle børn har ret til at have det godt. Det har du også. Men sommetider skal der nogle voksne til for at hjælpe. Derfor skal du gå videre med dit råb om hjælp. Så skal det nok lykkes for dig at få det bedre.
Mange gode tanker fra BørneTelefonen