Brev
drilerier……..
kære børnebrevkasse
det helle startede i noget drileri (alser bare for sjovt) men nu er jeg træt af det. nu har det varet et halvt år og jeg er blevet meget træt af det en fra min klassse driller mig han slår og sparker mig og siger grame ord til mig og irrerter mig .
han går og truer mig om fortelle mine hemeligeheder og niver sige noged ting om min far og i det hele taget gør mig ked af det min mor ved det godt men jeg vil ikke have at hun skal snakke med hans mor så tever han mig i skolen. mine lære ved også han er irrerterene men han skal altid bager uden forf døren der bliver aldrig gjort noget ud af det og jeg vil ikke resbekterer det mere.
er i ikke søde og hjælpe mig plese…..
Pige, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 9
Tak for dit brev. Jeg forstår sørme godt, at du er træt at de drillerier, du oplever fra den dreng i din klasse. Det lyder bestemt ikke rart, når han bliver ved med at gå og slå dig. Måske var det i sjov i starten, men nu er det ikke sjovt længere.
Du fortæller, at din lærer og din mor godt ved det, men måske ved de alligevel ikke helt, hvor meget det går dig på? Jeg forstår godt, at du kan være bekymret for, om det bliver værre, hvis du beder din mor om at sige det til hans mor, men jeg tror at de voksne bliver nødt til at hjælpe dig med at få det stoppet. Kunne du mon ikke bede din mor om at snakke med din lærer, så din lærer kan gøre noget ved det?
Måske er du ikke den eneste, der oplever at blive drillet af ham..? Måske var det en god ide, hvis din lærer kunne tage det op i klassen..?
Hvis du har svært ved at snakke med din mor eller din lærer om det, kan du evt. vise dem det brev du har skrevet og mit svar..?
Jeg håber, at det snart kan blive stoppet, så du kan få det godt i skolen igen. Hvis du har lyst til at tale mere om det med en rådgiver, er du også velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få flere gode råd om hvordan man kan stoppe mobning
Bliver du mobbet, holdt uden for, kaldt øgenavne, drillet, ignoreret eller bliver du måske skubbet eller slået? Lige meget hvad skal det stoppes, for ingen mennesker skal finde sig i mobning.
Mobning forgår også på sociale medier. Det kaldes cybermobning, digital mobning eller internet mobning. Net-mobning kan have store konsekvenser, fordi det kan være svært at slette igen og det kan betyde, at den der mobbes, aldrig får en pause fra mobberiet.
Måske man kunne tro, at mobning kun forgår mellem mobberen og mobbeofferet, men faktisk er mobning ofte et resultat af en dårlig kultur i klassen. Mobning er hele klassens problem. Vidste du at din skole også skal have en antimobbestrategi? Og hvis du fortæller skolen, at du bliver mobbet, er det deres pligt at hjælpe dig.
Hvis du selv eller en du kender bliver mobbet, så kig på siden her og få hjælp til hvad man kan gøre for at stoppe mobning. Du kan se film, læse andre børns breve og BørneTelefonen svar eller du kan se, hvordan du klager til din skole.
Guide
Bliver du mobbet? Har skolen ikke hjulpet? Så har du ret til at klage. Følg guiden og se hvilke muligheder du har.
Trin-for-trin hjælp
Alene og udenfor? Få flere råd om ensomhed
Alle kan føle sig ensomme engang i mellem. Men hvis følelsen fylder meget i dit liv, er det vigtigt, der bliver gjort noget ved det.
Følelsen af ensomhed er aldrig din egen skyld, men der er heldigvis mange ting, du kan gøre selv. Læs mere om hvad ensomhed er, hvordan andre børn oplever det og få en masse råd!