Brev
Vokser for hurtigt eller hvad?
Hej bb
jeg har et problem jeg har nogle røde streger på lårene og ballerne
min mor siger at det er fordi jeg vokser for hurtigt hun siger at min hud ikke kan følge med og sprækker inde vendigt
stregrennan er grimme og ireterende Hvad er det ? Hvordan kommer de væk ? ( jeg er 12 år og er 187cm)
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Det lyder da ikke så rart med røde streger på lårene og ballerne.
Jeg ved ikke, om det er fordi du vokser så hurtigt, som din mor siger. Men jeg kan godt se, at du allerede er en høj pige, så måske har hun ret.
Har du prøvet at smøre dig med en god bodylotion eller med f.eks. mandelolie? Begge dele blødgør huden, så den ikke er stram og tør.
Hvis det bliver ved med at bekymre dig, synes jeg, du skal spørge sundhedsplejersken på din skole, eller høre om din mor vil bestille tid hos lægen. De kan kigge på det og fortælle dig, hvad det er, og hvad du kan gøre ved det.
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen