Brev
UDVIKLING RYGNING
hej BB
jeg har været fast ryger i 3 måneder Smøger/Vandpibe. Jeg har fortrudt det, jeg er kun 12 år. jeg stoppede for en uges tid siden og er bekymret for noget. Kommer jeg overhovedet til at vokse normalt? det er jeg skide bange for jeg ikke kommer tiil. har fortrudt det mega meget og er bange for at det påvirker min udvikling (blive høj og stor)
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 12 år.
Tak for dit brev, som handler om rygning. Allerførst vil jeg gerne rose dig for, at du er stoppet med at ryge. Det er bare rigtig godt gået !!
Som jeg jo kan læse ud fra dit brev, ved du jo allerede godt, at det kan være skadeligt at ryge- særligt for børn i voksealderen. Når det så er sagt, kan jeg berolige dig med, at fordi du nu er stoppet, skulle der ikke være fare for at din udvikling er gået i stå.
Heldigvis er du jo så fornuftig, at du har fortrudt, og er stoppet helt. Det, at du er stoppet helt gør, at din udvikling vil fortsætte som den skal, og at du fortsat vil vokse.
Held og lykke med det.
Venlig hilsen BørneTelefonen