Slim i underbukser

Hej

For ikke så lang tid siden var jeg på wc og jeg opdagede at der var sådan noget hvidt slim i mine underbukser.

Det var også vådt men det lugtede ikka af tis

Jeg har taget noget af mine mors bind for en sikkerheds skyld men jeg ved ikke om det er derfor.

Kan det have noget at gøre med at jeg onanerer?

Kærlig hilsen en bekymret pige.

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige

Det er rigtig godt, du har skrevet ind, jeg tror, der er mange, der kan genkende dine bekymringer.

Jeg tænker, du kan være helt rolig.

Ud fra din beskrivelse af det hvide slim i underbukserne lyder det til at være det, der hedder udflåd.

Udflåd er slim fra skeden, og noget der er meget normalt. Det kommer som regel, når man begynder at komme i puberteten, og mængden af udflåd kan variere fra kvinde til kvinde.
Du nævner, det hvide slim ikke lugter, hvilket også er hvorfor jeg tænker, det nok er udflåd.

Hvis det begynder at lugte eller er misfarvet på en og anden måde kan det være tegn på svamp i skeden, som er noget der skal behandles.

Når du nævner, at du har taget noget af din mors bind for en sikkerhedsskyld – tænker du så, om det kan være din menstruation, der er på vej?

I så fald er det lidt svært for mig at svare på. Udflåd er som nævnt tegn på puberteten, men der kan stadig gå noget tid før menstruationen kommer.

Du spørger, om det kan være fordi du onanerer. Til det vil jeg sige, at der sagtens kan komme lidt væske ud fra skeden, hvis man får en orgasme.

Hvis du er mere nysgerrig på emnet, eller du stadig bekymrer dig, tænker jeg det kunne være en mulighed for dig at snakke med en voksen, som ved noget mere omkring det.

Kan du mon tale med din mor om det?

Udflåd er en helt naturlig del af at være kvinde. Måske hun kan berolige dig lidt? Eller hjælpe dig med at forstå, hvordan kroppen udvikler sig i puberteten.

Husk på at hun også engang har været på din alder, og har selv været igennem det en gang. Kunne du have mod på det?

Hvis du ikke vil tale med din mor, kan det også være et andet familiemedlem, sundhedsplejersken eller en helt tredje person. Du kan også læse mere omkring kroppens udvikling og onani her: Sexlinien

Jeg håber mit svar hjalp dig lidt, og ellers er du altid velkommen til at ringe eller skrive ind igen.

Venlig hilsen

BørneTelefonen

Få flere råd og hjælp til Kroppen

I løbet af puberteten begynder din krop at ændre sig meget. Du begynder blandt andet at vokse mere, svede mere og få hår nye steder på kroppen. Hvis du er en dreng, begynder du også at producere sæd, og din stemme går i overgang. Hvis du er en pige, begynder dine bryster at vokse, og du får din menstruation. Vi har samlet en række spørgsmål og svar på alt det, man ikke tør spørge om ved både pigekroppen og drengekroppen.

På siden kan du også teste din viden om kønsorganerne, lære noget nyt i vores videoer, læse andre børns breve kroppen eller få gode råd til, hvordan du får et godt forhold til din krop.

Kender du privatsnak.dk?

privatsnak.dk kan du se film og læse om:

  • Hvad sker der, når man kommer i puberteten?
  • Hvad gør man, hvis man får bumser?
  • Hvordan kan man mærke, om man er forelsket?
  • Hvornår har man sex første gang?
  • Hvordan sætter man et kondom på?

… og mange andre spørgsmål.