Brev
Slim i trusserne
Hej jeg er en pige på 12 år.
Når man får det der slim noget i trusserne hvor længe kan det så vare?
Jeg sytes nemlig selv at det har været der i lang tid.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Tak for dit brev, hvor du spørger om hvor længe det kan vare, når man har slim i trusserne.
Jeg tænker, at det er det, der hedder udflåd, du snakker om. Det er meget forskelligt, hvem der har det og hvor meget der er. Nogen har det meget næsten hele tiden og nogen har det bare en gang i mellem og nogen har det stort set ikke. Der er også nogen som måske har det meget lige op til eller efter deres menstruation.
Nu ved jeg ikke, om du har fået din første menstruation, men måske du kan prøve at holde øje med hvornår du har det meget og hvornår det måske ikke er der så meget. Hvis du synes det er meget træls, kan man købe nogle trusseindlæg, som er ligesom et minibind, som man kan bruge.
Hvis du har meget af det og det er hele tiden, - eller hvis det begynder at svie, kan det måske være en idé at du snakker med en om det. Det kan for eksempel være sundhedsplejersken, din mor eller hvis du måske har en storesøster. Bare så du kan være helt sikker på at det "bare" er udflåd og at alt er som det skal være..
De bedste hilsnerBørneBrevkassen
Få flere råd og hjælp til Kroppen
I løbet af puberteten begynder din krop at ændre sig meget. Du begynder blandt andet at vokse mere, svede mere og få hår nye steder på kroppen. Hvis du er en dreng, begynder du også at producere sæd, og din stemme går i overgang. Hvis du er en pige, begynder dine bryster at vokse, og du får din menstruation. Vi har samlet en række spørgsmål og svar på alt det, man ikke tør spørge om ved både pigekroppen og drengekroppen.
På siden kan du også teste din viden om kønsorganerne, lære noget nyt i vores videoer, læse andre børns breve kroppen eller få gode råd til, hvordan du får et godt forhold til din krop.
Kender du privatsnak.dk?
privatsnak.dk kan du se film og læse om:
• Hvad sker der, når man kommer i puberteten?
• Hvad gør man, hvis man får bumser?
• Hvordan kan man mærke, om man er forelsket?
• Hvornår har man sex første gang?
• Hvordan sætter man et kondom på?
… og mange andre spørgsmål.