Brev
Skal jeg bruge bind???
Kære brevkasse
jeg fik udflåd for ca. Halv andet år siden og jeg hader virkelig når jeg er i skole og jeg får det og så går jeg bare rundt med det hele dagen,
men skal man bruge bind når man har udflåd
altså jeg har hørt folk der siger man kan bruge trusse indlæg men hjemme hos os har vi bare bind
men kan man bruge det???
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Det kan være ret generende med udflåd. Hvis du tænker, at du vil have det bedre med at bruge bind eller trusseindlæg, så er det med at prøve hvad der er bedst for dig. Det kan være, at du synes det generer at bruge bind eller trusseindlæg. Det kommer tit an på, om bindet eller trusseindlægget passer til en og sidder godt fast i trussen.
Hvis det er bind, I har derhjemme - så prøv det til at begynde med. Måske er bind helt perfekte til dig. Hvis bindene ikke lige passer dig, så kan du også prøve at spørge din mor eller en veninde om du må få et trusseindlæg af hende.
Nogen gange kan det være lidt svært at spørge om bind eller trusseindlæg, så kan det være en idé at skrive en sms. Mon det vil være en idé for dig?
Kærlig hilsen
BørneTelefonen