Brev
Skæv penis
Hej! BT
Jeg er 13 år og hver gang min pik er stiv er den skæv.
Jeg tror ikke jeg kan have sex fordi den er skæv.
Jeg har tænk over det rigtig meget, og det gør mig rigtig ked af det.
Kan jeg gøre min penis lige?
KH : Drengen med den skæve penis
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
Hvor er det godt, at du skriver ind, når du er ked af det og bekymrer dig om din penis.
Når man tænker meget over noget, er det rigtig godt at få det fortalt til nogen.
Ligesom med alle andre kropsdele, vil udseendet af en penis være meget forskelligt fra dreng til dreng. De kan have forskellige former og størrelser, og de kan også se forskellige ud, når de er slappe og stive.
Det kan måske være rart for dig at vide, at mange drenge faktisk har en skæv eller krum penis, når den bliver stiv. Det er helt normalt. Og for langt de fleste med en skæv penis er det heller ikke noget problem at have sex. Du kan evt. læse mere om penis'er på rådgivningen: http://www.sexlinien.dk/emneside-drenge/maends-kroppe/pikken.aspx
Jeg kan godt forstå, at det er noget, der fylder hos dig, og at du er bekymret over det. Men jeg håber, at mit svar har beroliget dig lidt. Hvis du stadig går og tænker meget over det, kan det være, at det er rart for dig at tale med din læge eller sundhedsplejersken på din skole. Både lægen og sundhedsplejersken ved nemlig en masse om kroppens udvikling.
Kærlig hilsen BørneTelefonen