Brev
Sex
hej brevkassen.
Der er et eller andet underligt ved min pik.
Det er som om at den er lidt skæv den vil helst ligge sig i venstre side og når den er stiv går den også lidt mod venstre.
Jeg håber i vil hjælpe mig med hvad det er der gør det…
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
kære dreng på 13 år
Tak for dit brev til brevkassen, det er godt du skriver hertil med dine spekulationer over hvordan din penis ligger sig.
Når du blevet opmærksom på hvordan din er udformet, har du måske sammenlignet, hvordan din penis ligger sammenlignet med, hvordan dine kammeraters er udformet. Det kan være du eksempelvis har sammenlignet, når I  går i bad efter sport.
Uanset hvordan din penis er udformet, lyder det du beskriver, ikke som underligt på nogen måde. Det er ret almindeligt, at penis er drejet til den ene eller anden side, lige som alt andet på kroppen, er og ser vores penisser forskellige ud.
Med den alder du har lige nu, sker der rigtigt meget med din krop. Der kommer eksempelvis hår forskellige steder, og måske har du også oplevet at din stemme er svær at styre. Det er mange ændringer at forholde sig til, og rigtigt mange på din alder oplever forskellige former for usikkerhed i forhold til deres udseende.
Jeg kender en del børn, der ligesom dig har spekulationer i forhold til, hvordan deres krop ser ud.  En del af dem har haft glæde af, at være inde på www.sexlinien.dk rådgivning, kender du mon den? Her kan børn og unge få gode råd, vejledning og forskellige informationer om sex, kroppens udvikling og følelser, kan det være en idé for dig at besøge den side?
Når du spørger til, hvad det er der gør at din penis vender lidt til en side, er det den måde din krop er bygget op på indeni.
Måske har du lagt mærke til, at nogle kammeraters fingre er lidt skæve, måske deres tæer eller andet. De forskellige opbygninger og skævheder har ingen betydning for, om de forskellige kropsdele virker som de skal.
Går du alligevel og spekulerer, er du naturligvis meget velkommen til, at ringe til BørneTelefonen på 116 111 eller sms'e . Hvis du ringer dertil, er det helt op til dig, om du vil være anonym når du ringer.
Mange kærlige hilsner
BørneTelefonen.