Brev
Rør mig på skridtet hele tiden
Hej bb.
Jeg er en dreng på 12 snart 13 år. Jeg ved ikke hvorfor men her fortiden rør jeg mig hele tiden på skridtet.
Jeg onanere mig op til 4 gange om ugen. Når jeg keder mig har jeg hånden nede i mine bukser, ikke for at onanere men jeg har det bare? Enda når jeg skal sove har jeg også hånden nede på skridtet? Er det normalt for kan ikke lade vær
Tak på forhånd 🙂
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på snart 13 år
Tak for dit ærlige brev til BørneTelefonen.
At blive teenager betyder, at der sker en masse forandringer i din krop. Dine hormoner ændrer sig, og det kan godt påvirke din lyst til at undersøge det seksuelle hos dig selv.
Så når du spørger, om du er normal, tænker jeg ja. Det lyder ikke spor underligt og unormalt, at du får lyst til at røre ved dig selv og finde ud af, hvad din krop kan give dig af nydelser.
Jeg tænker, at dine lyster kommer til at forandre sig, når dine hormoner finder en ny balance. Eller når du får en kæreste og begynder at blive seksuelt aktiv med andre end dig selv.
Hvis du har brug for at læse mere om alt det, der sker i dit krop lige nu, vil jeg anbefale dig, at kigge lidt på sexliniens hjemmeside. De har mange gode råd og nyttig viden. Der er unge, der fortæller om deres seksualitet og erfaringer. http://www.sexlinien.dk
Hvis du mere har brug for en anonym snak, er du også altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111.
Kærlig Hilsen BørneTelefonen