Brev
Problemmer med Penis
Jeg er en dreng på 15 år.
og har altid haft en rigtigt stor blodåre på min penis
er det normalt ?.
Kan det være farligt for jeg kender ingen med samme problem
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Det er godt, du skriver. Det er nemlig godt at holde øje med sin krop og reagere, hvis der er noget, der ikke føles “normalt”. Det er også vigtigt at reagere, hvis der pludselig er noget, der bliver anderledes.
Jeg kan forstå på dit brev, at du altid har haft en stor blodåre på din penis, og selvom du måske ikke kender andre, der har tydelige blodåre på penis, så er det faktisk helt almindeligt. Derfor tror jeg ikke, der er noget at være nervøs for.
Men hvis du oplever, at du fortsat tænker på det, så synes jeg, du skal spørge din læge næste gang, du skal hen til ham/hende. Det kan også være, du har en anden voksen, du kan spørge? På den måde kan du måske få lidt mere ro i sjælen og ikke længere skulle spekulere på, om det mon er normalt. For de tanker kan hurtigt komme til at fylde alt for meget.
Jeg håber, du kan bruge mit svar? Hvis du har brug for det, er du altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen på 116111.
De bedste hilsner
BørneTelefonen