Brev
Onanering
Hej
Jeg er en dreng på 13 år!
Jeg er begyndt at onanere, og jeg syntes det er dejeligt!
Men hvor meget må man gøre, fordi nogle siger at det ødelægger ens sædceller at gøre det for meget!!
Plz hjælp!!!!
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 13 år.
Tak for dit spørgsmål, og det lyder da dejligt for dig, at du har opdaget denne nye side af dig selv.
Mænd, og drenge der er kommet i puberteten, laver nye sædceller hver dag, så sædcellerne bliver ikke brugt op. Hvis du onanerer flere gange i løbet af dagen, vil mængden af sædceller per udløsning falde i løbet af dagen, men næste dag har du produceret nye sædceller.
Hvor meget du må onanere er helt op til dig selv, men det er vigtigt, at du tager hensyn til de andre omkring dig. Derfor bør du kun onanere, når du er alene eller sammen med nogle, du er helt sikker på er med på legen.
Jeg håber, du har fået svar på dit spørgsmål.
Venlig hilsen BørneTelefonen