Brev
Onanerer
Hej
jeg er en pige på 14,
Det her er meget grænseoverskridende, men håber stadig at i vil hjælpe!
Jeg er begyndt at Onanerer, der er bare noget jeg er lidt bange for ved det..
I ved når man tager noget ind i skeden skal det være vådt og i ved… Så jeg tog meget spyt på mine hænder og begynder at tage ind..
Er det farligt at have spyt i sig vis i forstår… (det lyder meget forkert) Ja..
håber i svare..
og det sidste jeg vil lige spørge om i kan se ens mail når man taster den ind.. for det vil virkelig ikke have.
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 14 år.
Det er ikke farligt med spyt og man kan ikke have for meget spyt på hænderne, når man onanerer.
Du behøver ikke være bekymret, det er meget normalt at bruge spyt når man onanerer, så man lettere kan røre ved sig selv. Der er også nogen som bruger safterne som skeden danner, når man onanerer. Måske kan du fornemme når skeden bliver mere våd, så behøver du ikke at bruge spyt.
Det er ikke sikkert, at det kun er spyt du mærker bagefter. Skeden bliver også våd og det kan også være det, du mærker bagefter. Det er helt almindeligt.
Hvis du har lyst til at læse mere om onani, vil jeg også anbefale dig at læse på Sexliniens hjemmeside her: Sexlinien – Pigers/kvinders onani
Vi kan ikke se din mail eller nogen andres mail. Når I skriver, ringer, chatter eller sms’er ind til os er i anonyme. Det er en meget vigtig ting for os, at man er anomym.
Håber du nu er blevet roligere
Kærlig hilsen
BørneTelefonen