Brev
omg
hej jeg vil så gerne træne i fitness men jeg er 13 og jeg er ikke fuldt udviklet. Tror i det gør noget at jeg træner?
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år,
I de fleste fitness-centre er aldergrænsen minimum 14 år af sikkerhedsmæssige årsager, men jeg ved, at der findes nogle junior-hold eller Loop Kidz, hvor man kan træne med selvom man ikke er 14 år endnu.
Derfor tænker jeg ikke, at det gør noget, at du træner som 13-årig, så længe du benytter dig af nogle af de tilbud der er i diverse centre, hvor du nok vil få lidt ekstra hjælp og støtte.
Du kan måske ringe ned til dit lokale center og høre, hvad du har af muligheder så længe du ikke er blevet 14 år.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen