Brev
mit problem.
hej mit problem er jeg har en stor testikkel og en den anden er lille og rød. når jeg skal onanere så kan jeg ikke få udløsning? jeg tror det er fordi min testikkel har dannet en knude. TAK PÅ FORHÅND! Mvh S
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære S.
Mange tak for dit brev. Du fortæller, at din ene testikel er lille og rød, der er forskel på størrelsen af testiklerne, og du ikke kan onanere. Du skriver ikke, om det gør ondt i den testikel, der er rød - og om du i øvrigt har nogen smerter? Mon det er et nyt problem, at du ikke kan få udløsning, når du onanerer?
Som mand er det vigtigt at undersøge sine testikler og søge læge, hvis der er forandringer i størrelsen, blodansamling, smerter el. lign, da det kan være tegn på sygdomme.
Jeg tænker, derfor at du måske kunne spørge din far (eller mor) til råds og få en af dem til at tage med dig til læge, så du kan få undersøgt dine testikler og din pung.
Kærlig hilsen
BørneBrevkassen
Få flere råd og hjælp til Kroppen
I løbet af puberteten begynder din krop at ændre sig meget. Du begynder blandt andet at vokse mere, svede mere og få hår nye steder på kroppen. Hvis du er en dreng, begynder du også at producere sæd, og din stemme går i overgang. Hvis du er en pige, begynder dine bryster at vokse, og du får din menstruation. Vi har samlet en række spørgsmål og svar på alt det, man ikke tør spørge om ved både pigekroppen og drengekroppen.
På siden kan du også teste din viden om kønsorganerne, lære noget nyt i vores videoer, læse andre børns breve kroppen eller få gode råd til, hvordan du får et godt forhold til din krop.
Kender du privatsnak.dk?
privatsnak.dk kan du se film og læse om:
• Hvad sker der, når man kommer i puberteten?
• Hvad gør man, hvis man får bumser?
• Hvordan kan man mærke, om man er forelsket?
• Hvornår har man sex første gang?
• Hvordan sætter man et kondom på?
… og mange andre spørgsmål.