Brev
Mine Boobs gynger
Hej.
Jeg er 11 år og jeg er i pupateten.
Jeg ved at det er tydeligt men jeg har brug får en bh og jeg bruger den.
Nen min bryster gynger hver gang jeg løber eller hopper og det er mega irriterende så jeg er holdt op med at løbe og dyrke motion men jeg vil gerne få motion som jeg som menneske har brug for.
Det er som om at det bare ikke er nok med en bh?!
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Jeg kan godt forstå, at det er rigtig irriterende, at dine boobs gynger. Det gør sikkert også lidt ondt.
Heldigvis findes der nogle gode bh´er - men det lyder som om, du måske ikke har fundet den rigtige bh endnu.
Jeg vil råde dig til at prøve at få fat i en sports-bh. Du finder dem i sportsforretninger. De findes med forskellig støtte. Derfor kan det være en god ide, at få hjælp til at finde den rette. Det kan du få damen i sportsforretningen til at hjælpe dig med. Eller din mor. Da en god sports-bh er lidt dyr, kan det være en god ide også at få dine forældre til at hjælpe dig med at købe den.
Bh´er til sport skal ikke have en bøjle i, da de skal være behageligt at have på. Når du prøver en, så kan du prøve at hoppe lidt op og ned. På den måde kan du mærke, hvordan bh´en føles. Den skal gerne sidde stramt - men du må alligevel regne med at dine bryster gynger lidt.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen